Aksaray Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği Başkanı Mahmut Aktürk, kamuoyuna yansıyan dikkat çekici bir mağduriyet örneğiyle, tüketicilerin karşılaştığı sistemsel sorunlara ışık tuttu. Satın aldığı ATV (arazi aracı) nedeniyle yaşadığı bürokratik ve teknik sıkıntıları kamuoyuyla paylaşan Aktürk, ürün tesliminden servisine kadar birçok aşamada mağdur edildiğini açıkladı.
Çevresindekilerin tavsiyesiyle, hem fiyatı uygun hem de kaliteli olduğu söylenen bir ATV aracı satın aldığını belirten Mahmut Aktürk, asıl mağduriyetin satış sonrası süreçte başladığını anlattı.
“Aracı aldıktan sonra ilk olarak servise götürmemiz gerekti. Ancak servis bize 9 Temmuz’a gün verdi. Biz de bu sürede resmi işlemleri tamamlayalım istedik,” diyen Aktürk, noterde araç kaydı için ‘geçici teslim belgesi’ istendiğini, fakat bu belgenin firma tarafından verilmediğini söyledi.
Satın aldığı aracın yetkili servis tarafından kabul edilmediğini de dile getiren Aktürk, yaşanan durumu şu sözlerle anlattı:“Servise gittiğimizde, yetkili servis bu markanın kurulumunu yapmadıklarını, dolayısıyla garanti işlemlerine de başlayamayacaklarını bildirdi. Yani ne servis hizmeti alabiliyoruz, ne de resmi işlemleri tamamlayabiliyoruz. Şu an araç garajda, kullanılmaz halde bekliyor.”
Tüm bu olumsuzluklara rağmen firmanın ürünü geri alabileceğini ilettiğini aktaran Aktürk, yaşanan sorunun sistemsel bir problem olduğuna dikkat çekmek için iade sürecini başlatmadığını vurguladı. “Ben burada sadece kendi adıma değil, tüm tüketiciler adına bir farkındalık oluşturmak istedim,” dedi.
Yaşadığı mağduriyeti Aksaray Ticaret İl Müdürlüğü’ne resmi olarak bildirdiğini ve kurumun konuyla ilgilendiğini belirten Aktürk, şu ifadeleri kullandı: “Sağ olsun müdürümüz süreci yakından takip ediyor. Gerekli incelemeler başlatıldı. Ama burada asıl mesele, firmaların sattıkları ürünün gerçekten arkasında durup durmadığıdır. Bu tür sorunlar bireysel değil, sistemsel. Tüketici korunmalı, vatandaş mağdur edilmemeli.”
Aktürk, yaşadığı olaydan hareketle tüm vatandaşlara da çağrıda bulundu: “Her aldığınız ürünü sorgulayın. Sadece fiyatına ya da tavsiyelere bakmayın. Ürünün belgesi var mı? Servisi aktif mi? Garanti süreci nasıl işliyor? Ruhsat işlemleri yapılabiliyor mu? Bunlar netleşmeden alışveriş yapılmamalı.”
Aksaray gibi tarım ve hayvancılıkla uğraşan bir bölgede, arazide aktif olarak kullanılan araçların bu şekilde satış sonrası destekten yoksun kalması, sosyal medyada da yankı uyandırdı.
Tüketici hakları savunucuları ve vatandaşlar, “Kurumsal firmalar sattıkları ürünün sorumluluğunu almalı. Satmakla iş bitmiyor,” yorumunda bulundu.
Tüketici Kanunu’na göre, satıcılar ürünle birlikte garanti belgesi, teknik destek ve servis ağı gibi belgeleri eksiksiz sağlamakla yükümlüdür.
Ürünle ilgili yaşanan her türlü sorun, Ticaret İl Müdürlüklerine ve Tüketici Hakem Heyetlerine bildirilebilir.
Ürün kullanılamaz haldeyse, tüketici cayma hakkı kapsamında ürünü iade etme veya değişim talep etme hakkına sahiptir.
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.