Perşembe

21.4 °

Cuma

18.8 °

Cumartesi

14.6 °

Bakan Uraloğlu açıkladı: Halkalı-Ispartakule ve Kapıkule-çerkezköy için hedef 2025

Bakan Uraloğlu açıkladı: Halkalı-Ispartakule ve Kapıkule-çerkezköy için hedef 2025

Haberi Sesli Oku

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın toplam 229 kilometre olduğunu belirterek, “Projemiz 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve 8,4 kilometrelik Ispartakule- Halkalı etabı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor.” dedi. Etapların tamamlanmasıyla seyahat süresini 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresini 8,5 saatten 3,5 saate düşüreceklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, “Kapıkule-Çerkezköy ve Halkalı-Ispartakule etaplarındaki çalışmalarımızı 2025 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz. Halkalı-Ispartakule tamamlandığında İstanbul'u Halkalı İstasyonu'ndan Çerkezköy-Kapıkule Hattına entegre edecek.” dedi.

İSTANBUL (İGFA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Halkalı-Ispartakule kesiminde devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Bakan Uraloğlu burada yaptığı açıklamada, “Asya ile Avrupa kıtaları arasında en kısa, en güvenli, en ekonomik ve iklimi en elverişli demiryolu koridoru olarak değerlendirilen İpek Demiryolu projesinin hayata geçmesi, bu hatta taşımacılık faaliyetlerinin en etkin şekilde gerçekleştirilmesi de bu kapsamda büyük bir titizlikle ele aldığımız uluslararası projelerin başında geliyor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın 30 Ekim 2017’de hizmete alınmasıyla bu hedefe ulaşmak için çok büyük bir adım attık.” ifadelerini kullandı.

İPEK DEMİRYOLU PROJESİNİN EN ÖNEMLİ HALKASI

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın Çerkezköy-Kapıkule kesiminin saatte 200 kilometre hız kapasitesi olduğunu kaydeden Uraloğlu, “Projemiz hattın yük taşıma kapasitesini de artırarak, Türkiye’nin yüksek standartlı demiryolu hattıyla Avrupa Birliği’ne bağlanmasını sağlayacak. Ayrıca bu hattımız Uzak Asya’dan gelen trenlerin Avrupa’ya geçişindeki ilk noktayı oluşturmasıyla İpek Demiryolu projesinin en önemli halkasını oluşturuyor.” dedi.

MEVCUT HAT KAPASİTESİ 4 KAT ARTACAK

Bakan Uraloğlu, Halkalı – Ispartakule – Çerkezköy – Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın yaklaşık 229 kilometre olduğunu anımsatarak, “153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu anda birlikte bulunduğumuz 8,4 kilometrelik Ispartakule- Halkalı etabı olmak üzere 3 etaptan oluşuyor. Tüm etapların tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat arttırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten bir saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya düşmesini planlıyoruz.” açıklamasında bulundu.

“BİN 83 METRE UZUNLUĞUNDAKİ 2 VİYADÜĞÜN İNŞASINI TAMAMLADIK”

Projenin en uzun ilk etabı olan 153 kilometre uzunluğundaki Kapıkule-Çerkezköy hattının finansmanında Avrupa Birliği Fonu (İPA) kullandıklarını belirten Uraloğlu, “Toprak, kazı ve dolgu çalışmalarını tamamlama aşamasındayız. Toplam bin 83 metre uzunluğundaki 2 adet viyadüğün inşasını tamamladık. 8 adet aç kapa tünelinin 6’sını bitirdik, 2’sinin çalışmaları sürüyor. 32 demiryolu köprünün 25’ni, 52 altgeçidin 49’unu, 62 üstgeçitten 48’ini ve 181 menfezden 162 sini tamamlayarak proje kapsamındaki sanat yapılarının büyük çoğunluğunu da bitirdik.” dedi.

“KAPIKULE-ÇERKEZKÖY ETABINDA YÜZDE 88 FİZİKİ İLERLEME SAĞLADIK“

Uraloğlu, proje kapsamında Babaeski, Lüleburgaz, Büyükkarıştıran, Kapıkule olmak üzere 4 yeni istasyon binasının da inşa edildiğini belirterek “Mevcutta zaten bulunan Çerkezköy Yük İstasyonu ve Edirne İstasyon Binaların ve çevre sahalarını düzenliyoruz.  Kapıkule-Çerkezköy etabının genelinde yaklaşık yüzde 88 fiziki ilerleme sağladık ve bu etaptaki çalışmalarımızı 2025 yılı sonunda tamamlamayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

“HAT-1 TÜNELİNDE YÜZDE 96, HAT -2 TÜNELİNDE YÜZDE 76 İLERLEME KAYDETTİK”

Geçen yıl temmuz ayında Halkalı-Ispartakule etabındaki tünel açma çalışmalarını başlattıklarını hatırlatan Uraloğlu, “Bu etapta 6,4 kilometre çift tüp olarak TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet Aç-Kapa tünel ve 1,38 kilometre açık hat olmak üzere zemin iyileştirmeleri dâhil 8,4 kilometre uzunlukta yeni demiryolu hattının tamamının altyapı, üstyapı, elektrifikasyon, sinyalizasyon ve telekomünikasyon imalatlarını yapıyoruz. Şu anda projemiz kapsamında TBM giriş noktası olan Halkalı kesiminde TBM portal imalatlarını tamamladık. TBM kazılarının sürdüğü Hat-1 tünelinde yüzde 96, Hat -2 tünelinde ise yüzde 76 oranında ilerleme kaydettik. Segment üretimlerini bitirdik.” dedi.

“HALKALI-ISPARTAKULE HIZLI TREN HATTI’NDA YÜZDE 69 İLERLEME SAĞLADIK”

Bakan Uraloğlu, hat tamamlandığında Ispartakule’den devam edecek 67 kilometrelik hatla, İstanbul'un Halkalı İstasyonu'ndan Çerkezköy ilçesine bağlanacağını, yolcu ve yük hizmetlerinin sağlanacağını ve Çerkezköy-Kapıkule hattına entegre edileceğini ifade ederek, “Böylece Türkiye'nin Avrupa sınırına bağlanan Trans-Avrupa Ulaşım Ağının bir parçası olacaktır. Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı etabımız genelinde de yüzde 69 ilerleme sağladık. Söz konusu etabımızın çalışmalarını da aynı Kapıkule-Çerkezköy etabımızın çalışmaları gibi 2025 yılı sonunda bitirmeyi hedefliyoruz. 67 kilometre uzunluğundaki Ispartakule-Çerkezköy etabımızdaki çalışmalarımıza da hattın en batı kesimindeki Çerkezköy tarafından başladık.” şeklinde konuştu.

DEMİRYOLLARI DEVLET POLİTİKASI OLDU

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demiryollarını 2002 yılından itibaren devlet politikası olarak ele aldıklarını ve öncelikli sektör olarak belirlediklerini söyleyen Uraloğlu, “Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören ülkemizin coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için demiryollarında yeni bir çağ başlattık. Demiryolu hatlarımızın limanlara, havaalanlarına, lojistik merkezlere bağlantısını sağlayarak demiryollarımızı kombine taşımacılığa uygun yeni bir anlayışla ele aldık. Projelerimizle sadece doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyılarımız arasında da demiryolu ulaşımını ekonomiye katkı sağlar hâle getirmeyi planladık.” dedi.

“YÜKSEK HIZLI TRENLER İLE BUGÜNE KADAR 91 MİLYONUN ÜSTÜNDE YOLCU TAŞIDIK”

Uraloğlu, 2009 yılında Eskişehir-Ankara Hattı ile Türkiye’de ilk Yüksek Hızlı Tren ile tanışan şehir Eskişehir olduğunu anımsatarak, “Ankara ile Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliği Ankara-İstanbul,

Ankara-Konya, Konya-Karaman ve son olarak Ankara-Sivas hızlı tren hatlarıyla devam etti.  Yüksek hızlı trenler ile bugüne kadar 91 milyonun üstünde yolcu taşıdık.” ifadelerini kullandı.

“DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU 28 BİN KİLOMETRENİN ÜSTÜNE YÜKSELTMEYİ HEDEFLİYORUZ”

Bakan Uraloğlu, Ankara merkezli YHT ağının oluşturulması hedefi kapsamında ise Halkalı Kapıkule Hızlı Tren hattıyla birlikte; Ankara-İzmir, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep ve Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hatlarının yapım çalışmalarına da devam edildiğini kaydetti. Uraloğlu, “Kars-Aralık-Iğdır-Dilucu Demiryolu Projesi ve Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Projesinin ihalelerini de yaptık ve yapımlarına en kısa zamanda başlayacağız. Delice-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı’nı da içinde bulunduğumuz Ekim ayı içerisinde ihale etmeyi planlıyoruz. Karadeniz Sahil Yolu Demiryolu, Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı Hattı, Eskişehir-Afyonkarahisar-Antalya Hızlı Tren Hattı, Kayseri-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Tren Hattı, Sivas-Çetinkaya, Çetinkaya-Malatya Hızlı Tren Hattı gibi hayata geçirmeyi planladığımız daha bir çok projemiz de mevcut. 2053 yılı hedeflerimiz doğrultusunda demiryolu hat uzunluğumuzu 28 bin kilometrenin üstüne yükseltmeyi hedefliyoruz.” dedi.

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi’nin Avrupa Birliği ile iş birliği içerisinde uzun zamandır hayata geçmesi için çaba sarf ettikleri yegane yapım projesi olduğunu ifade eden Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

“Hem Türkiye hem de Avrupa Birliği tarafı olarak her seviyede ciddi oranda zaman, emek ve çaba sarf edilmiştir. Hattın hizmete alınması bir kez daha hem kıtaları hem de AB ile ülkemizi birbirine bağlayacaktır. Bu hatla birlikte gelişmeye başlayacak ticari hareketlilik bölge insanımızın ve ülkemizin ekonomik kalkınmasına büyük faydalar getirecektir. Aslında arkadaşlar demir raylar üzerinde süzülen hızlı trenler insan hayatına yeni bir soluk getirmektedir. Canı gönülden inanıyorum ki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattımız da Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri daha da güçlendirecek ve dostluğumuzu perçinleyecektir.”



Haber Kaynak : igfa

3.NCÜ ETAP BAHÇESARAY VE KIRIMLI MAHALLELERİNDE


AKSARAY HABER

AK Parti Aksaray İlçe Başkanları, TBMM’de Grup Toplantısında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ı Dinledi


AKSARAY HABER

Eski Tip Ehliyetler İçin Geri Sayım Başladı: Son Tarih 31 Temmuz 2025


AKSARAY HABER

SOKAK HAYVANLARI İÇİN SANATSAL DOKUNUŞA VALİDEN KATKI


AKSARAY HABER

Aksaray’a Modern Yaya Üst Geçidi: Başkan Dinçer’den Sade Ama Anlamlı Açılış


AKSARAY HABER

Turan Yaldır’dan Sendikal Demokrasi İçin Kanun Teklifi!


AKSARAY HABER

İYİ Parti’den 3 Mayıs Türkçülük Günü’ne Özel Etkinlik


AKSARAY HABER

İYİ Parti Aksaray Milletvekili Turan Yaldır’dan 1 Mayıs Mesajı:


AKSARAY HABER

Valimiz Sn.Mehmet Ali KUMBUZOĞLU’nun “1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü” Mesajı:


AKSARAY HABER

Sağlık Bakanlığı Aksaray’da 29 Temizlik Görevlisi Alacak


AKSARAY HABER

Vali Kumbuzoğlu’ndan 1 Mayıs’ta İşçilere Anlamlı Ziyaret


AKSARAY HABER

Evlenecek Gençlere Büyük Destek: Aile ve Gençlik Fonu'ndan İndirimli Alışveriş Dönemi Başlıyor


GÜNDEM

Aksaray Belediyesi’nden Personeline “Engelli Bireylerle Doğru İletişim” Eğitimi


AKSARAY HABER

1 Mayıs’ta Emekçiler Unutulmadı:


AKSARAY HABER

Evren Başkanın Dönüşüm Hamlesi Hevam Ediyor


AKSARAY HABER

BAŞKAN DİNÇER; ‘’ EMEK, BİR TOPLUMUN TEMEL DİREĞİDİR’’


AKSARAY HABER

ASÜ’de uluslararasılaşma adımları güçleniyor


AKSARAY HABER

AkAktürk'ten diş hastanesi müjdesi geldi


AKSARAY HABER

Birlikte Yaşadığı Kadını Dövüp Bıçakladı


AKSARAY HABER

AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ AÇILIŞA HAZIR


AKSARAY HABER

MODERN DONANIMIYLA YENİ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ HİZMETE HAZIR


AKSARAY HABER

Çalışma Bakanlığı'ndan '1 Mayıs'a özel klip!


GÜNDEM

“Üreten insan her zaman kıymetli”


GÜNDEM

 Vatandaş sordu, Başkan Pekyatırmacı cevapladı


GÜNDEM

ASKON Konya, gündemine Amerika pazarını aldı


GÜNDEM

2025 Kurban Hizmetleri Tebliği yayımlandı


GÜNDEM

TÜGİAD Bursa'da ekonomiye stratejik bakış


GÜNDEM

Cumhurbaşkanı Erdoğan, emek temsilcileriyle buluştu


GÜNDEM

KOSKEM deniz sezonunu 15 Haziran’da açıyor


GÜNDEM

KTO'dan ihracat değerlendirmesi


GÜNDEM

KAYSO mart ayında ihracatını artırdı


GÜNDEM

Bursa İnegöl’de öğrencilerin fikirleri yarıştı


GÜNDEM

Mast İzmir Boat Show'a DEEP MARİN damgası


GÜNDEM

Bursa Nilüfer Belediyesi “Bilim Politika Belgesi”ni imzaladı


GÜNDEM

Bursa İnegöl'de Gazze için sıcak yemek kampanyası


GÜNDEM

Muğla’dan Rodos’a mavi yolculuk başlıyor


GÜNDEM

Muğla ile Leshan arasında kardeşlik köprüsü kuruluyor


GÜNDEM

Bursa Büyükşehir ile KalDer 'İyi Niyet Bildirgesi' imzaladı


GÜNDEM

10 araçtan 6’sı arıza kaynaklı yolda kalıyor!


GÜNDEM

İzmit Belediyesi’nden şeffaflık adımı


GÜNDEM

Öğrenciler 15 Temmuz'u eserleriyle anlatacak


GÜNDEM

1381 engelli öğretmen ataması yapıldı


GÜNDEM

Çalışma Bakanlığı'ndan '1 Mayıs'a özel klip!

Çalışma Bakanlığı'ndan '1 Mayıs'a özel klip!

“Üreten insan her zaman kıymetli”

“Üreten insan her zaman kıymetli”

 Vatandaş sordu, Başkan Pekyatırmacı cevapladı

 Vatandaş sordu, Başkan Pekyatırmacı cevapladı

ASKON Konya, gündemine Amerika pazarını aldı

ASKON Konya, gündemine Amerika pazarını aldı

Aksaray

01.05.2025

  • İMSAK 04:07
  • GÜNEŞ 05:40
  • ÖĞLE 12:46
  • İKİNDİ 16:33
  • AKŞAM 19:42
  • YATSI 21:08
  • BIST 100

    9078,43%-1,59
  • DOLAR

    38,50% 0,04
  • EURO

    43,64% -0,10
  • GRAM ALTIN

    4017,00% -1,30
  • Ç. ALTIN

    6629,81% 0,00

@ Bizi Takip Edin

2. Lig LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Sarıyer 33 24 2 7 57 79
2.Batman Petrolspor 33 25 6 2 38 77
3.Kastamonuspor 1966 33 18 3 12 27 66
4.Adana 1954 FK 33 18 7 8 30 62
5.Altınordu 33 15 7 11 19 56
6.Tuzlaspor 33 15 10 8 2 53
7.İskenderunspor 33 13 9 11 12 50
8.1461 Trabzon FK 33 13 13 7 7 46
9.Fethiyespor 33 11 12 10 -4 43
10.24 Erzincanspor 33 10 12 11 -5 41
11.Kırklarelispor 33 10 13 10 1 40
12.İnegölspor 33 10 12 11 -7 38
13.Ankaraspor 33 9 15 9 0 36
14.Kepez Belediyespor 33 9 16 8 -9 35
15.Isparta 32 Spor 33 7 14 12 -14 33
16.Karaköprü Belediyespor 33 6 19 8 -17 26
17.Altay 33 9 20 4 -34 22
18.Afjet Afyonspor 33 0 32 1 -103 -5
1.Serik Belediyespor 33 21 4 8 44 71
2.68 Aksaray Belediyespor 33 21 5 7 32 70
3.Elazığspor 33 21 6 6 37 69
4.Menemen Belediyespor 33 18 8 7 24 61
5.Vanspor FK 33 17 8 8 23 59
6.Beyoğlu Yeni Çarşı 33 16 9 8 20 56
7.Karacabey Belediyespor 33 16 10 7 11 55
8.Erbaaspor 33 14 14 5 -4 47
9.Bucaspor 1928 33 14 13 6 -6 45
10.Karaman FK 33 10 9 14 7 44
11.Ankara Demirspor 33 10 9 14 6 44
12.Arnavutköy Belediyespor 33 10 12 11 -8 41
13.Somaspor 33 11 16 6 -1 39
14.Yeni Mersin İdmanyurdu 33 8 18 7 -19 31
15.Diyarbekirspor 33 7 16 10 -19 31
16.Belediye Derincespor 33 6 17 10 -32 28
17.Nazilli Belediyespor 33 4 25 4 -56 13
18.Giresunspor 33 1 26 6 -59 0

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.