Salı
35 °
Çarşamba
36.2 °
Perşembe
35.1 °
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Karadeniz-Akdeniz Hızlı Demiryolu Koridoru üzerine yaptığı açıklamalarda Aksaray’ın adı geçmesine rağmen, somut plan ve takvimlendirme açısından kent için herhangi bir netlik sağlanmadı. Bakan Uraloğlu, projenin Artvin'den başlayarak Karadeniz hattı üzerinden Mersin'e kadar uzanacağını ve bu güzergâha Aksaray’ın da dahil edileceğini ifade etti. Ancak açıklamalarda Aksaray’la ilgili tarih verilmemesi dikkat çekti.
Uraloğlu’nun “Karadeniz ile Akdeniz arasında yüksek kapasiteli, hızlı ve çevreci bir taşımacılık ağı oluşturuyoruz” sözleriyle duyurduğu hat; Artvin, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Amasya ve Çorum gibi illeri kapsarken, hattın devamında Kırşehir, Aksaray, Niğde ve Mersin'in de bu ağa dahil olacağı kaydedildi. Ancak resmi yatırım programlarında Aksaray’ın isminin yer almaması, kentin bu projeden ne zaman faydalanacağı konusunda belirsizlik oluşturdu.
Öte yandan halen inşası süren demiryolu hatları için açıklanan takvimde Polatlı-İzmir hattı için 2027, Karaman-Ulukışla hattı için 2027, İstanbul-Kapıkule hattı için 2025 ve Mersin-Adana-Gaziantep hattı için 2028 hedefleri verildi. Bu projelerin arasında Aksaray herhangi bir etapta yer almadı.
Ayrıca Antalya-Kayseri arasında planlanan 607 kilometrelik başka bir hızlı tren projesinde de Aksaray geçiş güzergâhında yer alıyor. Hat, Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya rotasıyla planlandı. Bu projenin Antalya-Konya bölümünün 2030’a kadar tamamlanması, Konya-Aksaray kısmının 2031’de bitirilmesi, Aksaray-Kayseri bölümünün ise 2037 yılına kadar tamamlanması öngörülüyor. Bu bilgiler, Aksaray’a hızlı trenin gelişi konusunda uzun bir zaman çizelgesini işaret ediyor.
Kuzey-güney aksında planlanan Samsun-Çorum-Delice-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla-Yenice-Mersin hattının ise halen proje ve etüt sürecinde olduğu, herhangi bir yapım tarihinin netleşmediği öğrenildi.
Aksaray kamuoyunda ise projenin başka bir güzergaha kaydırılması yönündeki söylentiler artarken, daha önce benzer birçok yatırımın Aksaray dışına yönlendirildiği hatırlatılıyor. Nüfusu 450 bini aşan ve bölgesel lojistik konumuyla öne çıkan Aksaray için ulaşımda kritik öneme sahip olan hızlı tren projeleri, henüz ihale ya da yapım aşamasına gelmiş değil.
Kentteki yetkililer ve sivil toplum kuruluşları, projelerin takvime bağlanması ve yatırım planına alınması için çağrılarını sürdürürken, vatandaşlar ise net tarih ve somut adımlar bekliyor.
Ankara-Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Demiryolu Projesi’nin, Samsun-Sarp Hızlı Demiryolu Projesi ile entegre olacağını da dile getiren Bakan Uraloğlu, hattın Samsun-Çorum-Delice-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla-Yenice üzerinden Mersin Limanı’na kadar uzanacak olan kuzey-güney hızlı demiryolu koridorunun önemli bir halkasını teşkil ettiğini belirtti.
Bakan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Karadeniz ile Akdeniz arasında yüksek kapasiteli, hızlı ve çevreci bir taşımacılık ağı oluşturuyoruz. Bu ağ kapsamında Artvin’den itibaren, Rize, Trabzon, Giresun, Ordu, Samsun, Amasya ve Çorum illerimiz Ankara merkezli ulusal hızlı demiryolu ağımıza dahil olacak.
Hattın devamında Kırşehir, Aksaray, Niğde ve Mersin de bu ağa dahil olacak ve böylece yaklaşık 8 milyon kişi daha doğrudan hızlı tren konforuna kavuşacak.”denilmesine rağmen Aksaray hattının daha ileri tarihlere sarkacağı, hatta başka ile kaydırılabileceği endişesi artmaya başladı
Hızlı tren Aksaray'dan geçiyor mu?
Demiryolu hattı Kayseri'den başlayarak Nevşehir, Aksaray ve Konya üzerinden Antalya'ya kadar ulaşacak. 4 bölümden oluşan hızlı tren projesinin toplam uzunluğu 607 kilometreyi buluyor. birda tabi bu proje var bu projenin ise yapımı kaçıncı yüz yılda gerçekleşecek belli değil.
Karadeniz hızlı tren projesi ne zaman başlayacak?
Yeni hızlı tren hatları nerelere yapılacak? İnşa hâlindeki demiryolları Hat Adı Planlanan Açılış Tarihi Uzunluk Polatlı-İzmir YSD 2026 (Polatlı-Afyonkarahisar) 2027 (Afyonkarahisar-İzmir) 508 km (316 mi) Karaman-Ulukışla YSD 2027 135 km (84 mi) İstanbul-Kapıkule YSD Ağustos 2025 (Kapıkule-Çerkezköy) 229 km (142 mi) Mersin-Adana-Gaziantep YSD 2028 313 km (194 mi) ve ne yazıkki Aksaray bu planlamada da yer almıyor.
Ve Konya Aksaray'da hızlı tren var mı? belli değil 4 bölümden oluşan hızlı tren projesi, 607 kilometre uzunluğunda olacak. Öğrenilene göre, Antalya-Konya kısmı bu yıl başlayacak ve 2030'a kadar tamamlanacak. Konya-Aksaray kısmının ise 2031'de tamamlanması, Aksaray-Kayseri arasının da 2031'de başlayarak 2037'de tamamlanması hedefleniyor. Başlama tarihi 2031 bitiş tarihi 2037 olan Hızlı Tren için önümüzdeki 20 yıl daha beklenmesi gerektiği vurgulanırken, yani aksaray halkı sıkılmadan usanmadan oy-y vermeye devam etmesi istendi…
Ak Parti Aksaray Milletvekillerine ve il teşkilatına tepkiler artarken, vatandaşların Demir yolu ne zaman yapılacak sorularına cevap veremedikleri dikkati çekiyor.
Aksaray
22.07.2025
10662,94%0,44
40,42% 0,09
47,33% 0,14
4403,00% -0,18
7000,80% 0,00
TBMM Resmi Tatil Kararıyla 1 Ekim’e Kadar Ara Verdi
Aksaray OSB’de İşçi Ölümleri ve İş Güvenliği Sorunları Gündemde: Denetim Eksikliği İddiaları Artıyor
Valim Mehmet Ali Kumbuzoğlu “Aksaray’da kasksız bisiklet ve motosiklet sürücüsü kalmayacak. Abartılı egzoz denetimlerimizle gürültü kirliliğine son vereceğiz” ifadelerini kullandılar.
Vista Fest Ertelendi: İrem Derici Konseri 10 Ağustos 2025 Pazar Günü Vista Prime’da Gerçekleşecek
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.