Cumartesi
28.3 °
Pazar
25.1 °
Pazartesi
22.8 °
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü
tarafından düzenlenen ‘İletişim Başkanlığının Çalışmaları ve Tecrübe Paylaşımı Söyleşisi’ programına,
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Konya Bölge Müdürü Oğuz Tunç konuk oldu. Tunç, İletişim
Başkanlığının faaliyetleri, yeni nesil medya kullanımı, dezenformasyonla mücadele ve kamu da kariyer
planlaması üzerine bir söyleşi gerçekleştirerek, Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi ile yeni kurulan
İletişim Başkanlığının teşkilat ve hizmet alanlarını, faaliyet çerçevesini anlattı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Konya Bölge Müdürü Oğuz Tunç, Karamanoğlu Mehmetbey
Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü tarafından düzenlenen,
‘İletişim Başkanlığının Çalışmaları ve Tecrübe Paylaşımı’ konulu söyleşiye konuşmacı olarak katıldı. Tunç
konuşmasının ilk bölümünde, İletişim Başkanlığının devlet teşkilatı içerisindeki rolü, vizyon ve misyonu
ile görev, yetki ve sorumlulukları kapsamında, Başkanlığın; Stratejik ve pozitif iletişim faaliyetleri, yerel,
ulusal ve uluslararası medya ile ilişkiler, dezenformasyonla mücadele ve kamuoyunu aydınlatma
çalışmaları, devlet-millet ilişkilerinin güçlendirilmesine yönelik CİMER faaliyetleri, medya
organizasyonları, bakanlıkların basın müşavirleriyle kurumsal iletişim toplantıları ile gerek kamu
personeli ve gerekse basın mensuplarının mesleki gelişimlerine yönelik kapasite geliştirme programları
hakkında bilgi verdi.
İletişim Başkanlığının yanı sıra kamuda kariyer planlamasına ilişkin tecrübelerini de paylaşan Tunç
öğrencilere çeşitli tavsiyelerde bulunarak konuşmasına yeni nesil medya olarak adlandırılan sosyal
medyanın güvenli kullanımı ve dikkat edilmesi gereken hususlarla devam etti. Sosyal medyanın günümüz
dünyasındaki önemine değinen Tunç konuşmasını şöyle sürdürdü.
Dünya Nüfusunun Yüzde 62’den Fazlası Sosyal Medya Kullanıcısı
‘Dijitalleşmeyle birlikte iletişim ve etkileşimi kolaylaştıran sosyal medya platformlarının kullanıcı sayısı
artmıştır. Dünya nüfusunun yüzde 62'den fazlası aktif bir şekilde sosyal medya mecralarını kullanarak
günde ortalama 2 saat 23 dakikalarını bu mecralarda geçirmektedir. Türkiye’de günlük ortalama sosyal
medya kullanım süreleri 3 saate yaklaşmaktadır. Dijitalleşmenin hızla yaygınlaştığı ve sosyal ağ kullanıcı
sayılarının her geçen gün arttığı bir dünyada, halkla ilişkiler çalışmaları açısından sosyal medya kullanımı
son derece önemli hale gelmiştir.
Türkiye’de Yaklaşık 60 Milyon Sosyal Medya Kullanıcısı Bulunmakta
2024 yılı itibarıyla, 8.08 milyar dünya nüfusu içerisinde sosyal medya kullanıcı sayısı 5.04 milyara
ulaşmıştır. Bu kullanıcılar, günlerinin önemli bir kısmını sosyal medyada geçirmekte ve bu süre zarfında
çeşitli içeriklere maruz kalmaktadırlar. 2024 yılı verilerine göre, Türkiye’de 57.50 milyon sosyal medya
kullanıcısı bulunmakta ve bu rakam, ülke nüfusunun yüzde 66.8’ine denk gelmektedir. Bu kullanıcılar,
günde ortalama 2 saat 44 dakikalarını sosyal medyada geçirmektedir. Özellikle Instagram, X ve Facebook
gibi platformlar, Türkiye’deki kullanıcıların en çok tercih ettiği sosyal medya mecraları arasında yer
almaktadır.’ dedi.
Algı Operasyonlarına Karşı Dezenformasyonla Mücadele
İnterneti doğru, etkin ve etik kullanma becerisinin önemine değinen Bölge Müdürü Tunç, ‘medya
okuryazarlığı bağlamında sosyal medya kullanıcılarının karşılaştıkları bilgi ve içerikleri eleştirel bir şekilde
değerlendirmesi, doğru bilgiyi yanlış bilgiden ayırt etme ve bilinçli içerik oluşturma becerisine sahip
olmalıdırlar.’ dedi. Yalan haberle mücadele kapsamında, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı
bünyesinde kurulan Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM)’nin de çalışmalarına değinen Tunç,
DMM’nin gerek yurt içi gerek yurt dışı kaynaklı algı operasyonlarının, komplo teorilerinin ve
manipülasyon girişimlerinin önemli bir parçası olan dezenformasyonun erken aşamada tespiti ile eş
zamanlı olarak ele alarak, yayımladığı bültenlerle, dolaşıma sokulan gündeme dair haberlerin teyidini
gerçekleştirdiğini, dezenformasyona maruz kalınan bir durum söz konusu olduğunda ise yapılan yalan
veya yanlış haber bildirimlerinin DMM bünyesinde değerlendirilerek dönüş yapıldığını söyledi.
Söyleşi, Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğrencilerinin Tunç’a yönelttiği soru cevap şeklinde devam etti.
Programın sonunda Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekanı Prof.Dr.
Ali Can, Tunç’a ‘Teşekkür Belgesi’ takdim etti. Programa Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Rektörü
Prof.Dr. Mehmet Gavgalı, Uygulamalı Bilimler Fakültesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü Öğretim Üyeleri
ile öğrenciler katıldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan Papa 14. Leo'ya tebrik mektubu
Konya'da Gençlik Meclisi'nden iki farklı proje
"Orman Benim" etkinliği Bursa’da coşkuyla gerçekleşti
'Merkez'in ev sahipliğinde küresel ekonomi masaya yatırıldı
Aksaray
10.05.2025
9390,51%1,20
38,75% 0,36
43,66% 0,38
4168,89% 1,59
6711,63% -0,27
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.