Kasım indirimlerine 2,7 milyon TL ceza

Kasım indirimlerine 2,7 milyon TL ceza

Reklam Kurulu tarafından tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari faaliyetlere ilişkin idari yaptırımlar uygulunadı. Bu kapsamda; artık elektronik ticarette geleneksel hale gelen “Kasım İndirimleri”ne ilişkin reklamlar başta olmak üzere, Kasım ayı içerisinde Kurul gündemine intikal eden 16 adet indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 2.7 Milyon Türk Lirası idari para cezası uygulandı.

ANKARA (İGFA) - Ticaret Bakanlığı'nın resmi internet sitesinden alınan bilgilere göre Reklam Kurulu, tüketiciyi aldatanlara yönelik yılın ilk 11 ayında 92,5 milyon TL ceza uyguladı.

Reklam Kurulu tarafından bu ayki toplantıda görüşülen 176 adet dosyadan 153’ü mevzuata aykırı bulunurken, söz konusu reklam ve ticari faaliyetler hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 16.7 Milyon Türk Lirası idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Böylelikle, yılın ilk 11 ayında Kurul tarafından toplam bin 838 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunulurken, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen bin 623 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 92.5 Milyon Türk Lirası idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Kurulun 339 sayılı toplantısının ana gündem konusunu indirimli satış reklamları ile sağlık beyanı içeren reklamlar oluşturdu.

Özellikle Kasım ayında gerçekleştirilen ve “Efsane Kasım İndirimleri”, “Şahane Cuma İndirimleri” gibi isimlerle adlandırılan, çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağının ilan edildiği indirimli satış kampanyaları, Reklam Kurulu tarafından yakından takip edilmekte, tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında idari yaptırımlar uygulandı.

Bu ay Kurul gündemine intikal eden 16 adet indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 2.7 Milyon Türk Lirası idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Ayrıca Ticaret Bakanlığı, mevsimsel değişikliklerle birlikte tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların ön plana çıktığı görülmekte, bu minvalde, takviye edici gıdalar ve kozmetik ürünleri gibi doğrudan tüketicilerin kullanımına yönelik ürün reklamları da Kurul tarafından titizlikle takip edilip, incelendiği kaydedildi.



Haber Kaynak : igfa
SPOR 16.11.2023 14:10:18 0

Gaziantep’te Türkiye’nin ilk depolamalı GES projesi hayata geçiyor

Bursa, dünyanın en akıllı 7 kentinden biri oldu

Erdoğan NATO Zirvesi için Lahey’e gitti... Türkiye, Avrupa güvenliğinde anahtar rol oynuyor

Türk hava sahası iddialarına yalanlama... ABD uçakları Türkiye’yi kullanmadı

Ordu'da Yaraşlı Yolu sıcak asfalta kavuştu

YEŞİLOVA’YA YENİ SAĞLIK OCAĞI MÜJDESİ

Konya'da Aile Oryantiringi’nde aileler kıyasıya yarıştı

'Hastaya kan, ormana can' kampanyası... Kan bağışına üç fidan

Yapay zekâ eğitimde yeni çağ açıyor

Türkiye, küresel lojistikte merkez olma yolunda... Orta Koridor ile ticaret hızlanıyor

İETT'den gençlere teknoloji desteği sürüyor

Bursa’da eğitimde yapay zekâ devrimi... Öğretmenler dijital çağa hazırlanıyor

Off-road Karadeniz Kupası yarışları Ordu'da

Emeklilerden Mercan Bilim Merkezi’ne tam not

Karadeniz’in bereketi şimdi de sanayiye hayat verecek

Gaziantep’te Türkiye’nin ilk depolamalı GES projesi hayata geçiyor

Bursa, dünyanın en akıllı 7 kentinden biri oldu


ANKET

AKSARAY BELEDİYESİNİN HİZMETLERİNİ BEĞENİYORMUSUNUZ ?


EVET
% 59,87
HAYIR
% 33,54
KARARSIZ
% 6,58
Haberi Sesli Oku

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.