Sakarya’da 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' çalıştayı

Sakarya’da 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' çalıştayı

Milli Eğitim Bakanlığı’nın Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni değerlendirmek için Sakarya’da düzenlenen çalıştay, öğretmen, öğrenci ve velilerin katılımıyla eğitimde yeni bir vizyonu şekillendiriyor.

SAKARYA (İGFA) - Sakarya Öğretmenevi’nde düzenlenen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İzleme ve Değerlendirme Çalıştayı, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılında hayata geçirilen modelin sahadaki yansımalarını ele almak için geniş katılımlı bir organizasyonla gerçekleştirildi. Çalıştay, modelin uygulama süreçlerini değerlendirmek, iyileştirme önerileri geliştirmek ve eğitimin niteliğini artırmak amacıyla düzenlendi.

Çalıştaya, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinden öğretmenler, okul yöneticileri, rehber öğretmenler, formatörler, öğrenciler, veliler ve eğitim paydaşları katıldı. 8 farklı masa grubunda bir araya gelen katılımcılar, modelin uygulama süreçlerini tartıştı. Açılışa Sakarya İl Millî Eğitim Müdürü Coşkun Bakırtaş, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nden Prof. Dr. Emre Ünal, ilçe millî eğitim müdürleri ve il yöneticileri de katıldı.

MODELİN FELSEFESİ VE UYGULAMALARI

İl Millî Eğitim Müdürü Bakırtaş, açılış konuşmasında modelin öğrenci, öğretmen ve veli etkileşimini güçlendirdiğini vurgulayarak, Sakarya’daki uygulama süreçlerinin eğitimin kalitesini artırdığını belirtti. Prof. Dr. Emre Ünal ise sunumunda, modelin beceri temelli, kültürel değerlerle uyumlu ve bireysel farklılıklara duyarlı yapısını anlattı.

Katılımcılar, modelin güçlü yönlerini, uygulama zorluklarını ve öğrenciler üzerindeki akademik, sosyal, duygusal etkilerini açık uçlu sorularla değerlendirdi. Amaçlar, içerik, ölçme-değerlendirme ve kazanım izleme gibi boyutlar tartışılırken, önceki öğretim yaklaşımlarından farklar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı.

Üç oturumda gerçekleştirilen fikir alışverişi, grupların sunumlarıyla sonuçlanacak.

Çalıştay, sahadan gelen verilerle modelin geliştirilmesine katkı sağlayacak. Elde edilen çıktılar, bir rapor haline getirilerek Millî Eğitim Bakanlığı’na sunulacak.



Haber Kaynak : igfa
GÜNDEM 25.06.2025 14:20:51 0

AKSARAY’DA HASTANE SKANDALI: “KIZIMI SAĞ GÖTÜRDÜM, YATALAK ALDIM”

AKSARAY BELEDİYESİ HAMİDİYE ALACA MAHALLESİ’NDE PAZAR YERİ ÇALIŞMALARINA BAŞLADI

AKSARAY’DA MOTOSİKLET OTOMOBİLE ARKADAN ÇARPTI: 1 AĞIR YARALI

HAK-İŞ’ “EMEKÇİYİ YOK SAYAN TEKLİFİ KABUL ETMİYORUZ”

HASTA YAKINI KONUK EVİ VE KÜLLİYE PROJESİNDE CAMİNİN ÇEVRE DÜZENLEME VE PEYZAJ ÇALIŞMALARI YAPILIYOR

AFRİKA PAPAĞANI AKSARAY’DA YAKALANDI

AKSARAY'DA KOM EKİPLERİNDEN 5 AYRI OPERASYON

"TOKİ - GENÇ OSMAN KAFE AÇILDI"

YEŞİL ALANLARDA İLAÇLAMA ÇALIŞMALARI ARALIKSIZ DEVAM EDİYOR

ASAYİŞ ŞUBE'DEN DOLANDIRICILIK OPERASYONU: 3 GÖZALTI, 2 TUTUKLAMA

ASÜ İslami İlimler Fakültesi’nde mezuniyet coşkusu

ANKA-III KONYA’DA ACİL İNİŞ YAPTI!

NATO Zirvesi sonrası önemli açıklamalar... Savunma harcamaları artacak, bölgesel barış çabası sürüyor

8 ülke, 50 sporcu! Avrupa Yaz Kupası Gaziantep’te başladı

Türkiye-Afrika ticaret hacmi 37 milyar dolara ulaştı


ANKET

AKSARAY BELEDİYESİNİN HİZMETLERİNİ BEĞENİYORMUSUNUZ ?


EVET
% 59,87
HAYIR
% 33,54
KARARSIZ
% 6,58
Haberi Sesli Oku

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.