Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde özellikle acil servis bölümünde son günlerde hissedilen kötü kokunun kaynağı nihayet netleşti.
Hastane yetkilileri, konuyla ilgili yazımızdan hemen sonra arayarak, konuyla ilgili bilgi verdiler.
Burada duyarlılıklarından dolayı kendilerine teşekkür ederim.
İlk başta tuvaletlerden geldiği sandığım kokunun aslında tuvaletlerden gelmediğini öğrendim.
Yetkililer bu kokunun, yapılan incelemeler sonucunda A ve B bloklarındaki havalandırma ve kanalizasyon bağlantılarındaki teknik bir arızadan kaynaklandığı anlaşıldığını söylediler.
Neyse ki yetkililer bu durumu görmezden gelmemiş, vakit kaybetmeden Aksaray Belediyesi ile koordineli bir şekilde çözüm için kollar sıvamışlar.
Teknik konulardan haberdar olmadığımız için, ben kokunun tuvaletlerden geldiğini düşünerek yazmıştım.
Aslında buda görünenin değil görünenin, ardındanki sebebin sorgulanması gerektiğini bir kez daha hatırlattı bizlere…
Köşe yazımızdan 10 günce çalışmaların başlamış olduğunu da öğrendik.
Yaklaşık 10 gün önce başlatılan çalışmalar, sorunların geçiştirilmediğini ve kalıcı çözümler hedeflendiğini gösteriyor.
Bu yaklaşım takdire değer.
Çünkü vatandaşın en çok ihtiyaç duyduğu alanların başında gelen sağlık hizmetleri, her zaman yüksek hijyen ve işleyiş standardı ile yürütülmeli.
Elbette bu tür altyapı sorunları zaman zaman her kurumda yaşanabilir. Önemli olan, sorunun kaynağının doğru tespit edilmesi ve kalıcı şekilde çözülmesidir.
Aksaray Eğitim ve Araştırma Hastanesi yönetiminin yaptığı açıklamalarda da görüyoruz ki; mesele sadece yüzeysel bir temizlik meselesi değil, sistemsel bir teknik arızadır.
Ve bu doğrultuda adım atılması, vatandaş açısından oldukça sevindirici bir gelişme.
Temizlik ve hijyen konusunda personelin özverili bir çalışma yürüttüğünü de unutmamak gerekiyor.
Ancak zaman zaman yaşanan yoğunluklarda, tüm personelin acil servise yönlendirilmesi gibi mecburi durumlar, hijyenin belli alanlarda kısa süreli aksamasına neden olabilir.
Tabi bütün bunlarıda yetkililerden öğrenmiş olduk.
Bu noktada vatandaş olarak bizlere de sorumluluk düşüyor. Tuvaletleri temiz kullanmak, ortak alanlara zarar vermemek, bu süreci daha sağlıklı kılacaktır.
Kısacası; kötü kokuların sebebi bulunmuş, çözüm için çalışmalar başlamış ve bu da hem hastane çalışanları hem de hizmet alan vatandaşlar için olumlu bir gelişmedir.
Şimdi bu sürecin titizlikle tamamlanması ve benzeri sorunların tekrar yaşanmaması için önleyici bakım ve kontrollerin ihmal edilmemesi gerekiyor.
Sağlık kurumları sadece tedavi değil, güven de verir. Bu güveni güçlendirmek için gösterilen çaba, her zaman desteklenmeli ve takdir edilmelidir.